Keinoja liikevaihdon nostamiseen
Oppijakso 6 Luku 2 Moduuli 1
Äsken sivuttiin liikevaihdon pudotusta. Se huolestuttaa minua aika lailla.
Ihan syystä. Kun liikevaihto pienenee, niin myös kate-eurot vähenevät väistämättä. Toisinaan myös kateprosentti kärsii, jos esim. lounaita tehdään vanhaan malliin, vaikka asiakasmäärä on pudonnut. Katteella pitää peittää kiinteät kulut, ja niihin vaikuttaminen on joskus hankalaa. Toisaalta jos liikevaihtoa saadaan nostettua, niin kate-eurot nousevat ja yleensä tuloskin paranee mukavasti.
No, mietitään keinoja liikevaihdon nostamiseen.
Miten olet markkinoinut Herkkukahvelia?
En juuri mitenkään, on vaan toimittu vanhaan malliin. Nuorempi polvi on kyllä jankuttanut somesta, itse olen siitä aika pihalla. Kotisivut meille tehtiin jo monta vuotta sitten.
Kyllä siellä somessa olisi harkitusti hyvä olla, mutta se ei tapahdu itsestään, vaan vaatii jonkin verran aikaa ja ajatusta. Kotisivut näyttävät aavistuksen vanhahtavilta. Voisit kysyä Mainosmies Mäkiseltä apua asiaan. Hän on reilu restonomi ja tehnyt markkinointitöitä jo 30 vuotta. Intohimona on pitää palvelut ajan tasalla. Hinnatkaan eivät aiheuta sydänkohtausta. Tässä yhteystiedot: jp@mainosmies.fi, 041 5050054.
Tuo some tuntuu tosi haastavalta, mutta Virpi on kyllä kärryillä. Hän hoitaa lastensa urheiluseuran someasioita.
Voisin ottaa homman, mutta meidän pitää Railin kanssa laatia yhdessä suunnitelma ja sopia pelisäännöt. Aloitukseen tarvitaan varmaan pari muutaman tunnin palaveria ja ylläpitoon 1-2 tuntia viikossa. Ja jonkun pitää tarkastaa kommentit, kun olen vapaalla.
Minä olen vapaaehtoinen.
Hienoa. Kokeillaan somettamista ainakin puoli vuotta ja mietitään sitten jatkoa. Lähetän myös viestiä Mainosmies Mäkiselle kotisivuista.
Hyvä, nämä ovat tärkeitä perusasioita, joiden pitää olla kunnossa.